درآمد صدابردار و دوبله در ایران و جهان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درآمد صدابردار و دوبله در ایران و جهان
نوشته شده در جمعه 19 آبان 1402
بازدید : 70
نویسنده : jaber36


درآمد حاصل از صداپیشگی و دوبله در ایران درآمد پاره وقت چشمگیری است که برخی از گویندگان از آن برخوردارند، اما نه برای همه گویندگان، فقط برای گویندگان مطرح و شناخته شده. در دنیا چنین چیزی وجود ندارد، در ادامه مقایسه درآمد گویندگان در ایران و جهان، به بررسی راه های کسب درآمد از گویندگان، صلاحیت های مورد نیاز و عوامل موثر بر قیمت  گوینده رادیو می پردازیم.

مقایسه داده های نفوذ در ایران و جهان:

برای این مقایسه می توانیم معیارهای مختلفی مانند درآمد حاصل از پخش رادیو یا درآمد حاصل از تولید پادکست و موارد دیگر را معرفی کنیم که در زیر می توانید درآمد یک گوینده پادکست در ایران و جهان را بخوانید.

(درآمد ذکر شده در بالا یک متوسط ​​است بنابراین ممکن است یک فرد بیشتر یا کمتر از حد انتظار درآمد داشته باشد. این عدد)

درآمد پخش کننده در کانادا

یک گوینده پادکست با حدود 3 سال تجربه می تواند 5000 دلار، 150،000،000 در ماه درآمد کسب کند. این مبلغ بسته به نوع قراردادی که گوینده دارد می تواند متفاوت باشد، مثلاً اگر گوینده به عنوان فریلنسر کار کند و بتواند پروژه های زیادی را انجام دهد، مطمئناً بیشتر از آن درآمد خواهد داشت.

درآمد گوینده در ایران

درآمد تبلیغات در ایران بسته به همکاری آگهی دهندگان متفاوت است، برخی از آگهی دهندگان به صورت تمام وقت و برخی به صورت پروژه ای با مجموعه های مختلف کار می کنند، در نتیجه این درآمد بسته به نوع قرارداد می تواند بسیار متفاوت باشد. مقدار زمان صرف شده به عنوان مثال می توان گفت که تبلیغ کننده X با کار پاره وقت ماهانه 1 میلیون تومان و تبلیغ کننده Y با عقد قرارداد دائم در یکی از شهرهای بزرگ ایران ماهانه 10 میلیون تومان درآمد دارد.

پخش با قراردادهای کاری و فریلنسر

غرامت کارگران

در ایران کارمند شخصی است که تخصص خود را در ساعات کاری مشخص در اختیار کارفرما قرار می دهد و معمولاً این نوع قراردادها کل روز کاری کارمند را در بر می گیرد.

معمولا قراردادهای کارمندی رقم درآمد کمتری را برای گوینده نسبت به کتاب های رایگان ایجاد می کند، اما از طرفی امنیت و اطمینان بیشتری برای گوینده دارد، زیرا در هر صورت (با پروژه یا بدون پروژه)، گوینده. ما مبلغ را دریافت خواهیم کرد.

درآمد

فریلنسر فردی است که به صورت مستقل و بر اساس پروژه کار می کند. این نوع سبک کاری معمولاً درآمد بیشتری نسبت به یک کارمند دارد، اما نمی تواند سطح امنیتی را که قرارداد کارمند فراهم می کند، تامین کند. در قراردادهای خصوصی می توانید چند میلیون کتاب صوتی دومین اسپیکینگ یا چند صد هزار کتاب صوتی دومین از تئاترهای تجاری (بسته به تجربه، دانش و مهارت خود) کسب کنید که در این صورت می توانید تعداد زیادی سفارش دریافت کنید. همچنین، شما هیچ سفارش یا درآمدی ندارید.

عوامل موثر بر درآمد گویندگان

عوامل موثر بر درآمد تبلیغ کننده عبارتند از:

1. سابقه کار در پخش

مهمترین چیز درآمدزایی است. هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، می توانید محتوای صوتی با کیفیت تری تولید کنید و هر چه کار شما خلاقانه تر و خلاقانه تر باشد، مطمئنا درآمد بیشتری به همراه خواهد داشت.

2. استعداد صحبت کردن

بدون شک صدای خوب، واضح و پخته می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد

3. مهارت های گفتاری

دانستن اینکه چگونه تنفس خود را کنترل کنید و سایر مواردی که برای صحبت کردن باید بدانید بر پول شما تأثیر می گذارد.

4. فایل های آموزشی

گذراندن دوره های تولید صدا، مهارت های ارتباطی و موضوعات ارتباطی نیز مفید است

5. نوع پروژه

تاثیرگذارترین عامل برای درآمد، نوع پروژه ای است که انجام می دهید: مثلا پادکست با پروژه های رادیویی و پادکست با تبلیغات و همچنین پروژه های اسپیکینگ بسیار متفاوت هستند و طبیعتا درآمد آنها نیز متفاوت است.

6. شهر محل کار

در حال حاضر بیشتر تراکنش ها به صورت آنلاین انجام می شود، اما شهر محل سکونت را باید به عنوان یک عامل تاثیرگذار در نظر گرفت.

7. تجهیزات پخش

هرچه تجهیزات شما پیشرفته تر باشد، محتوای با کیفیت تری می توانید ارائه دهید.

روش های کسب درآمد از گفتار

از آنجایی که بیشتر و بیشتر مردم برای برآوردن نیازهای روزمره و اجتماعی خود به استفاده از اینترنت روی می آورند، راه های زیادی برای کسب درآمد از صحبت کردن ظاهر شده است. در زیر در مورد برخی از این موارد صحبت می کنیم.

1. درآمد کار

شما می توانید با یک تیم به عنوان تبلیغاتی، دستیار تلفنی، واحد تجاری، افسر روابط عمومی یا افسر شبکه اجتماعی همکاری کنید. شما به دلیل نمره صدای چشمگیرتان شانس بیشتری برای استخدام دارید.

2. درآمد حاصل از تولید روایت و تیزرهای تبلیغاتی

یکی از سودآورترین روش ها، درآمد حاصل از تولید نریشن و تیزر تبلیغاتی است، به این صورت که یک شرکت از صدای شما و توانایی شما برای بیان بخشی از تبلیغات استفاده می کند که معمولا بین 1 تا 5 دقیقه برای طراحی تبلیغ شما زمان می برد. . این روش درآمدی روشی جذاب و مفید است اما تعداد شرکت هایی که از این روش استفاده می کنند در مقایسه با تعداد سخنرانان محدود است.

3. درآمد حاصل از دوپلیوری و حرکت

همکاری با استودیوهای دوبله و صداپیشگی راه جالب دیگری برای کسب درآمد است.

4. درآمد حاصل از تولید پادکست

پادکست ها امروزه یکی از محبوب ترین سایت های رسانه های اجتماعی هستند که هر روز بر محبوبیت آنها افزوده می شود و از این طریق می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

5. درآمد حاصل از تولید محتوای صوتی

می توانید با نوشتن مقاله ای در مورد یک شرکت یا مجموعه درآمد کسب کنید

. اینستاگرام پستی Revini Nunn

7. تولید کتاب صوتی

8. یک آیتم ایجاد کنید

مهارت هایی که درآمد صحبت کردن را افزایش می دهد

مهارت‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند درآمد خود را از صحبت کردن افزایش دهید، از جمله تسلط بر ویرایش صدا. در زیر خلاصه ای از این مهارت ها آورده شده است.

1. فایل های صوتی را ویرایش کنید

پس از گویندگی فایل متنی، حتما نیاز به ویرایش و میکس دارد (مخصوصاً برای نریشن ها و تریلرهای تبلیغاتی)، بنابراین داشتن مهارت در ویرایش می تواند کمک بزرگی به شما کند.

2. مهارت های نوشتن و ویرایش

کارفرمایان مطمئناً متنی را برای صحبت در اختیار گویندگان محلی قرار می دهند که گاهی اوقات ممکن است مشکلات ویرایشی داشته باشد که شما را از خواندن صحیح متن باز می دارد، بنابراین تسلط بر ویرایش به شما امکان می دهد مشکلات متن را حل کنید. مهارت های نوشتاری نیز زمانی مفید است که کارفرمایان از شما می خواهند که خودتان آزمون را آماده کنید.


3. یادگیری زبان دوم

انگلیسی، آلمانی، ترکی و غیره تسلط بر زبان دیگر شما را از دیگر سخنرانان متمایز می کند و بازار جدیدی برای کسب درآمد برای شما ایجاد می کند.

چگونه می توانیم سخنرانان خوبی باشیم؟

مطمئن شوید که صدای شما برای صحبت کردن مناسب است و اگر تصمیم دارید حرفه خود را به عنوان گوینده شروع کنید. توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کنید.

1. در دوره مکالمه شرکت کنید و اصول اولیه صحبت کردن را بیاموزید

2. برنامه ریزی و تخصیص زمان روزانه برای پروژه های سخنرانی

3. فرم تماس با ما را در تاپاد پر کنید تا اعلامیه مشترک آغاز شود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: